Jak zacząć

Szydełkowanie

Szydełkowanie nie jest trudne, chociaż wymaga cierpliwości. Ręka potrzebuje czasu, by przyzwyczaić się do nowej czynności. Najlepiej zacząć od grubego szydełka i kłębka grubej wełny, wtedy dużo szybciej można zobaczyć efekty swojej pracy. Na początku najłatwiej jest zrobić prostą serwetkę, bo zaczyna się ją od jednego z najprostszych ściegów czyli łańcuszka:


1. Aby zrobić pierwsze oczko łańcuszka, należy zawiązać pętelkę na szydełku, następnie nabrać na szydełko nitkę idącą od motka od spodu do góry lub od tyłu do przodu, haczykiem złapać nitkę od lewej do prawej i przeciągnąć ją przez pętelkę na szydełku.


2. Kolejne oczka łańcuszka robimy w ten sam sposób: nabieramy nitkę i przeciągamy przez już istniejące oczko na szydełku. Kontynuujemy
pracę, wykonując odpowiednią liczbę oczek łańcuszka. 
Łańcuszek jest punktem wyjścia do wszystkich robótek szydełkowych. 


Jeśli spodobała Wam się ta mini-lekcja, polecamy specjalny samouczek "Robótki na drutach i szydełku - nauka od podstaw", który znajdziecie w pierwszym numerze naszego magazynu "Moda na robótki". Dowiecie się z niego m.in. jak tworzyć oczko ścisłe zamykające, czym różni się półsłupek nawijany od słupka pojedynczego. Poznacie również sposoby na robienie dziurek na guziki po zakończeniu robótki oraz jak wprowadzić zmiany kolorystyczne w dzierganych wzorach. A to nie wszystko! Zapraszamy.

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów