Jak zacząć

Robótki na drutach


Robótki na drutach to świetny sposób na relaks, który przy okazji daje wiele satysfakcji z samodzielnie przygotowanych pledów, szalików, czapeczek czy ochraniaczy na kubki. Na początek należy oczywiście wybrać odpowiednie druty i włóczkę, a później wystarczy nauczyć się kilku prostych sztuczek, by połączyć przyjemne z pożytecznym.

Tym, którzy dopiero się uczą, polecamy poniższą metodę nabierania oczek na druty, aby osiągnąć efekt zamkniętego brzegu robótki. Pomaga ona również przy nabieraniu oczek w środku rzędu. Do skorzystania z niej potrzebujemy obu drutów.

1. Na drucie wiążemy podwójny supeł, pozostawiając piętnastocentymetrowy odcinek nitki. Drut przekładamy do lewej ręki. Wkłuwamy prawy drut w oczko nabrane na lewym drucie i okręcamy wełnę wokół drutu.


2. Prowadzimy nitkę jak do przerabiania oczka, bez zdejmowania oczka z drutu lewego.


3. Nabieramy nowo przerobione na lewym drucie oczko, wkłuwając lewy drut w nowe powstałe oczko od prawej do lewej. Teraz mamy dwa oczka na lewym drucie.


4. Wkłuwamy prawy drut między dwa oczka nabrane na lewym drucie i okręcamy wełnę wokół drutu. Wyciągamy nitkę spomiędzy dwóch oczek i nabieramy powstałe w ten sposób oczko na lewy drut, jak pokazano na rysunku 3. Powtarzmy krok 4, aż uzyskamy liczbę oczek potrzebną do wykonania robótki.


Jeśli spodobała Wam się ta mini-lekcja, polecamy specjalny samouczek "Robótki na drutach i szydełku - nauka od podstaw", który znajdziecie w pierwszym numerze naszego magazynu "Moda na robótki". Dowiecie się z niego m.in. jak tworzyć oczka lewe i prawe, czym różni się ścieg francuski od dżersejowego. Poznacie również podstawowe ściegi szydełkowe, takie jak łańcuszek, słupeł pojedynczy i półsłupek nawijany i wiele innych. Zapraszamy!

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

Dokonaj swoich pierwszych zakupów